Kundservice
Kundservice Uddevalla Energi

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?


Ring Kundservice på 0522-58 08 00

Vi svarar på dina frågor och löser dina problem.

Vårt löfte till dig är enkelt: el, fjärrvärme, fiber och renhållning - det ska bara funka när du är kund hos Uddevalla Energi.

Men ibland blir det fel och det dyker upp en fråga. Då löser vi och besvarar den så snart vi bara hinner och kan. Om vi på kundservice inte kan lösa felet ser vi givetvis till att du kommer i kontakta med rätt person inom vårt företag.


Telefontider

  • Måndag-torsdag: 08.00-16.30
  • Fredag: 08.00-15.00


Besökstider

I nuläget väljer vi att inte ta emot kundbesök. Då risken för smittspridning ökat har vi valt att inte ta emot kundbesök under februari.

Välkommen att besöka oss på Strömberget, Lilla Nygatan 7 i Uddevalla.

  • Måndag-torsdag: 08.00-12.00, 13.00-16.30
  • Fredag: 08.00-12.00, 13.00-15.00

Under påskhelgen har kundservice följande öppettider

  • Skärtorsdag: 1/4: 08:00-16:00
  • Långfredag 2/4: Stängt
  • Annandag påsk 5/4: Stängt

Övriga dagar öppet som vanligt

 

Du når oss 5 dagar i veckan på


Ansök om autogiro

Fyll i dina uppgifter nedan för att ansöka om autogiro via BankID. Efter att du fyll i formuläret skickas ett mejl till den angivna mejladressen med en signeringslänk som du måste klicka på för att signera ansökan om autogiro.











Är det någon annan som betalar? Fyll i kontohavarens uppgifter nedan. Personen får ett mejl med en signeringslänk som måste signeras innan du kan signera.
Är det någon annan som betalar? Fyll i kontohavarens uppgifter nedan. Personen får ett mejl med en signeringslänk som måste signeras innan du kan signera.



Villkor * (obligatorisk)
Villkor


Konsumenträtt

Kontakta vår kundservice

Kontakta vår kundservice om du inte är nöjd eller har klagomål.

Våra kontaktuppgifter och öppettider finns högst upp i högra hörnan av denna bild. Du kan framföra ditt klagomål både muntligen och skriftligen. Vår adress är: Uddevalla Energi AB Strömberget, 451 81 Uddevalla.

Om ditt klagomål framförs skriftligen, återkopplar vi till dig så snart brevet anlänt till kundservice. Vi informerar dig om att vi mottagit klagomålet, påbörjat ärendet och en trolig handläggningstid.

Reklamation och skadestånd
Om vi inte kan komma överens i ett ärende och/eller att du begär ersättning eller skadestånd blir nästa steg att du lämnar en skriftlig reklamation med ersättningsanspråk.

Som kund hos oss kan du ha rätt till ersättningsanspråk, det kan gälla både ekonomisk skada samt person- eller sakskada. Vi kommer då att förutsättningslöst så långt det är möjligt att opartiskt pröva ditt kundklagomål, reklamationsärende eller tvist.

Ångerrätt
När du tecknar ett avtal via telefon, internet eller på en plats utanför vår affärslokal har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten börjar gälla från den dagen du får din skriftliga bekräftelse från Uddevalla Energi. Du kan läsa mer om Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler på Hallå konsument – en rikstäckande upplysningstjänst samordnad av Konsumentverket.

Rådgivning

Vill du ta ditt ärende vidare eller få hjälp med att få ditt ärende prövat finns det externa parter du kan vända dig till. Deras uppgift är att hjälpa dig utifrån konsumentlagstiftningen.

Hit kan du vända dig: Elsäkerhetsverket, Konsumenternas Energimarknadsbyrå, Konsumentvägledning på Uddevalla kommun, Allmänna Reklamationsnämnden och Energimarknadsinspektionen. Allmän domstol (tingsrätt).

Var med och påverka

Dialogen med dig som kund är viktig
Var med och påverka! Kom gärna med förslag och idéer till oss på Uddevalla Energi.

Vi letar hela tiden efter olika sätt att finnas till för dig och erbjuda dig bra tjänster. Det är genom dina idéer och förslag som vi kan fortsätta i den riktningen och bli ännu bättre. Tycker du att något är svårt att förstå, saknar du något i vårt ordinarie utbud, eller finns det någon tilläggstjänst som hade förenklat din tillvaro? Säg till så ska vi se vad vi kan göra.

All kritik, ros som ris, tas i beaktande. Ta chansen och utveckla framtiden tillsammans med oss. Du kan lätt framföra dina synpunkter genom att kontakta vår kundservicechef Marie Bergman-Haak.

Tack för hjälpen!




Faktura och betalning

Autogiro

Autogiro är ett bekvämt och smidigt sätt att betala sina fakturor. Du slipper att knappa in långa OCR-nummer eller fylla i betalblanketter. Din betalning dras alltid från ditt konto på förfallodagen. Det enda du måste se till är att det finns täckning på kontot.

Du skaffar enkelt autogiro genom att fylla i en autogiroanmälan, ett medgivande som du sedan sänder till oss. Använd vårt formulär som du hittar här, du kan även använda vår blankett Pdf..

E-faktura

En elektronisk faktura är vad som i vardagligt tal kallas e-faktura och som skickas via din internetbank. För att kunna få e-faktura måste man anmäla sig i sin internetbank. Samtidigt som du får ditt bekräftelsemail har du blivit registrerad i vårt system för e-faktura och då upphör med automatik pappersfakturan. När du godkänt fakturan hos din internetbank betalas fakturan till oss på förfallodagen.

Fler frågor om faktura och betalning hittar du här.

Vill du anmäla in- eller utflyttning?

Det gör du enklast via länkarna till respektive formulär nedan, men - om du vill - kan vi givetvis hjälpa dig på telefon till Kundservice också.

Jag vill göra flyttanmälan

Ändrade öppettider på kundservice i samband med byte av kundsystem, vecka 45 och 46. Du är välkommen med ditt ärende via e-post så svarar vi så snart vi kan, kundservice@uddevallaenergi.se. Läs mer här.